Logo nedir? Lügat fehvaı olarak kök muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak fiilletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, fiilletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin henüz çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren fiilletmelerin ekseri logoları dalü temsil paha. Fakat ansızın fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, palas anlaşılır, sınırırlanması palas, mümkün başüstüneğunca azca skorda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine uygun olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstısaf lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ da rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu haber çok önemlidir.