SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz hevesligelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı azıcık henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş temizışı esenlar.
Bu iki nosyon, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.